Tort cu crema de ciocolata.

Asta e tort facut la plictiseala. Nu ma asteptam sa iasa ceva.

Pentru aceasta reteta am folosit:

Pentru blat:

  •  5 oua
  • 5 linguri faina
  • 5 linguri zahar
  • 5 linguri ulei
  • esenta de rom
  • jumatate lingurita praf de copt
  • un praf de sare

Pentru crema de ciocolata:

  • 12 linguri zahar
  • 3 linguri faina
  • 2 linguri cacao
  • 250 ml lapte
  • 1/2 pachet unt
  • nuca taiata – safide – alune / eu am pus stafide

Pentru decor:

  • 1 plic spuma de frisca cu gust de capsuni
  • 150 ml lapte
  • 1 cub de unt la temperatura camerei
  • 1 lingura de cacoa

Sirop:

  • 150 ml apa
  • 10 linguri zahar
  • esenta de rom

Am inceput prin a preincalzi cuptorul la 180 de grade.Intr-un bol am separat albusul de galbenus si am bautut albusul spuma cu un praf de sare dupa care am incorporat zaharul si l-am batut pana a avut consistenta de bezea. Mai apoi am adaugat faina, uleiul, esenta si praful de copt pe care le-am amestecat in compozitie cu o lingura de lemn. Luam forma de tort , o tapetam cu hartie de copt , punem compozia si o bagam la cuptor pana trece ‘testul’ cu scobitoarea.

Sa ne apucam de facut crema , zic. 🙂

Zaharul, faina, cacaua, laptele se amesteca, se fierb pana se ingroasa la foc mic, se ia de pe foc se adauga untul, amesteca pana se dizolva, se adauga, nuca, alune sau stafide si se lasa la rece. [ATENTIE! Lasati la fiert la foc mic, nu faceti ca mine, l-am dat la foc mare si mi-am stricat o olita. 😦 ] – Ce complicaturi , nu?

Decorul:

Spuma de frisca am facut-o conform instructiunilor de pe ambalaj. Scrisul l-am facut astefel: am luat cubuletul de unt si l-am amestecat bine bine cu cacaoa si cu o lingurita de zahar. L-am batut pana s-a dizolvat zaharul.

Siropul:

Am pus apa la fiert iar cand a inceput sa fiarba am adaugat zaharul si esenta si am amestecat pana s-a dizolvat zaharul dupa care l-am dat de pe foc.

Asamblare:

Dupa ce am scos blatul din cuptor si s-a racit , l-am taiat in jumatate si am insiropat ambele jumatati. Am pus crema de ciocolata, am pus capacul. Am ‘mazgalit’ tortul cu frisca si dupa preferinta, ori scrieti ceva ori il mazgaliti si mai tare cu crema de unt.

Ce mi-a iesit:

10749500_10201812739320301_346634230_n 10726650_10201815913319649_1285495979_n 10744568_10201815912599631_1250367900_n 10735957_10201815912479628_1796464401_nSpor la bucatarit si pofta buna! 🙂

Lasă un răspuns

